Nazwa marki Avtek wywodzi się od angielskich słów Audio Visual Technologies (technologie audiowizualne) i została wybrana ze względu na typ asortymentu, który od początku był planowany w ramach oferty. Na samym początku marka obejmowała przede wszystkim produkty służące do prezentacji wizualnej m.in. ekrany i uchwyty do projektorów czy też piloty prezentacyjne. Od początku istnienia marki zakładaliśmy, że w późniejszym etapie wprowadzone zostaną produkty bardziej zaawansowane.
Avtek jest własnością VIDIS SA - polskiego dystrybutora rozwiązań audiowizualnych, który na początku swojej działalności specjalizował się w sprzedaży projektorów. Avtek powstał z potrzeby uzupełnienia oferty VIDIS SA, jednak plany długookresowe od początku były ambitne - Avtek miał w przyszłości stać się marką innowacyjną, która z sukcesem wprowadzi na rynek edukacyjny i biznesowy najnowocześniejsze technologie i rozwiązania.
Misją marki od początku istnienia było dostarczanie wysokiej jakości produktów audiowizualnych w rozsądnych cenach, zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem rynku. Przyjęta strategia, dobór produktów oraz uczynienie ich przystępnymi dla użytkowników dysponującym niewielkim budżetem okazało się strzałem w dziesiątkę. Pierwszymi produktami w asortymencie były ekrany projekcyjne (ścienne i tripody) oraz uchwyty sufitowe oraz ścienne do projektorów. Jak się okazało, było to świetne uzupełnienie oferty VIDIS, której główną część stanowiły wtedy projektory marki Sanyo. Debiut okazał się sukcesem i z dumą obserwowaliśmy jak logo Avtek zaczyna być widoczne w szkołach, salach konferencyjnych, biurach projektowych, hotelach oraz u profesjonalnych prezenterów.
Ze względu na duże zapotrzebowanie polskiego rynku edukacyjnego na rozwiązania interaktywne w ofercie Avtek pojawiła się seria produktów TT-Board - były to pierwsze tablice interaktywne i jednocześnie krok milowy ku rozszerzeniu asortymentu o bardziej zaawansowane produkty. Seria TT-Board okazała się wielkim sukcesem, który z powodzeniem jest sprzedawany do dzisiaj. potwierdzeniem jakości i popularności tego rozwiązania był nadany w 2014 i 2015 roku Laur Konsumenta.
Nowy produkt, jakim były tablice interaktywne, wymagał szerszej promocji. W tym celu marka Avtek wzięła udział w targach ISE w Amsterdamie - największym cyklicznym wydarzeniu w branży audiowizualnej w Europie. Oprócz tablic zaprezentowaliśmy cały asortyment marki: ekrany projekcyjne, uchwyty do projektorów, piloty prezentacyjne, głośniki oraz akcesoria. Obecność na tym wydarzeniu zwiększyła rozpoznawalność i popularność Avtek na rynkach zagranicznych.
Po sukcesie tablic interaktywnych kolejnym krokiem rozwoju oferty był jeszcze bardziej zaawansowany produkt: monitor interaktywny. Debiutancki model Avtek TouchScreen 65" był pierwszym tego typu produktem na polskim rynku, który oprócz wysokiej jakości charakteryzował się poziomem cenowym dostępnym dla polskiej edukacji. Dodatkowym bodźcem był rosnący trend polegający na zastępowaniu tablic interaktywnych nowocześniejszym rozwiązaniem jakim były monitory. Dlatego pierwszy TouchScreen oraz jego następca TouchScreen wersja P okazały się dużym sukcesem i pomysłem wartym rozwijania.
Osoby stojące za sukcesem marki nie spoczęły na laurach i 2 lata po debiucie pierwszego monitora w ofercie pojawiła się seria PRO. Nazwa nie była przypadkowa. Nowe monitory niosły za sobą zupełnie nową jakość i zadebiutowały w 3 rozmiarach: 55, 65, 84" (ostatecznie oferta została rozszerzona do 5 rozmiarów). Zgodnie z rosnącymi wymaganiami rynku urządzenia zostały wyposażone w szereg nowych, mocno wyczekiwanych przez użytkowników funkcji. Seria ta odniosła olbrzymi sukces i przez 3 kolejne lata była z powodzeniem utrzymywana i rozwijana, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów.
Monitory interaktywne, które rozpoczynały jako kategoria niszowa, z czasem, stały się kluczowym produktem w ofercie. Olbrzymi sukces serii TouchScreen Pro oraz Pro2 spowodował, że w kolejnej edycji, która zadebiutowała w 2017 roku, równolegle pojawiły się dwa modele:
Oba modele również okazały się sukcesem - zarówno pod względem spełnionych oczekiwań klientów, jak i sprzedanych egzemplarzy. Zmotywowało nasz zespół do jeszcze bardziej wytężonej pracy, której nakładem okazały się flagowe modele monitorów interaktywnych z serii TouchScreen 5 z 2018 roku - Lite i Connect.
Lata sukcesów w dostarczaniu rozwiązań interaktywnych do edukacji sprawiły, że ekipa Avtek postanowiła rozwinąć się również na rynku rozwiązań dla biznesu. W tym celu powstały dwa nowe produkty:
Rok 2021 to debiut w ofercie monitorów interaktywnych 6 serii. Marka Avtek postawiła na udoskonalone wersje modeli Lite oraz Connect
W kolejnym roku wprowadzona została już 7 seria monitorów marki Avtek. Wraz z TS 7 w ofercie pojawiły się dwa nowe monitory:
Ze względu na coraz większe zapotrzebowanie rynku na rozwiązania umożliwiające jednoczesne bezpieczne przechowywanie oraz ładowanie komputerów przenośnych w ofercie Avtek pojawiły się wózki do ładowania laptopów. Dobry odbiór klientów oraz wyniki sprzedaży sprawiły, że Charging Cart na dobre zagościł w naszej ofercie.
W 2023 w ofercie marki Avtek pojawił się nowy produkt - monitory informacyjne Avtek DS. Te ekrany świetnie sprawdzają się w miejscach publicznych, gdzie potrzebna jest prezentacja informacji lub reklam. Co więcej, posiadają wiele funkcji współpracy, co czyni je doskonałym wyborem do sal konferencyjnych, zwłaszcza w przypadku, gdy nie jest wymagany ekran dotykowy.
Intensywne prace nad nowymi produktami i ciągłym udoskonaleniem tych obecnych w ofercie idą pełną parą. Motywacją są fakty, które stoją za marką Avtek:
Dziś Avtek to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskiej edukacji, w zakresie produktów interaktywnych. Monitory, tablice, akcesoria do projektorów - wszystkie te kategorie są z sukcesem utrzymywane w ofercie. Dzięki szeroko zakrojonym akcjom promocyjnym realizowanym przy współpracy z portalami multimediawszkole.pl ( mws.pl ), Klasa ze Snów oraz Interaktywna Pracownia - Avtek promuje nowoczesne metody nauczania i wspiera kreatywność wśród polskich uczniów i nauczycieli.